Defunció de l’economista Joan Amat

Joan Amat i Soler, destacat economista català, va morir la setmana passada als 98 anys segons ha comunicat el Col·legi d’Economistes, del qual va ser degà el 1983. Doctor en Economia i Dret, va ser professor a la Universitat Autònoma de Barcelona i va tenir una dilatada trajectòria, de més de 50 anys, en el sector financer.

Amat va obtenir el doctorat en en Ciències Econòmiques i va ser reconegut per la seva saviesa i suport incondicional. Durant el franquisme, va ser impulsor del Col·legi d’Economistes, tot i les dificultats amb les autoritats. A banda de ser-ne degà, també va ser president dels assessors fiscals i dels auditors, i va dirigir la seva pròpia consultoria, que va fundar el 1950. Amat va continuar estudiant, i als 87 va complir amb el somni de doctorar-se en Dret. Al llarg de la seva carrera va ser reconegut amb diversos premis i va escriure diversos llibres.

Joan Amat i Soler era el pare de l'anterior rector de la Universitat Pompeu Fabra, antic professor d'ESCI-UPF i expresident del Consorci ESCI, Oriol Amat. Des d’ESCI-UPF volem fer arribar el nostre sentit condol a la família Amat en aquest moment de dol. A través de la seva contribució com a educador i líder en el món acadèmic i empresarial, Amat deixa un llegat que continua inspirant i influenciant generacions de professionals i estudiants.