Introducció a les ciències de la salut

Información académica

Codi:

Créditos:

Idioma:
Anglès

Descripció

Aquest curs és una introducció als camps de les ciències de la salut, tant en les pràctiques terapèutiques i preventives com clíniques, amb un èmfasi especial en temes relacionats amb el pensament crític i la resolució de problemes. Models de recerca i tendències en ciències de la salut. El curs revisa conceptes bàsics de les ciències de la salut i la seva relació amb la causalitat i prevenció de malalties.

Assignatura pla docent 2019-2020 (en extinció).

Professor/a Càrrec

Olga Valverde

Professora

Titulació:

Doctora en Medicina

Biografia:

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Cadis. Doctora per la mateixa Universitat de Cadis en el programa de Neurociències (1992). Doctora en Farmàcia per la Universitat René Descartes de París (1996). L’any 1998 em vaig incorporar a la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra com a professora per als estudis de Biologia Humana. Actualment sóc catedràtica de Psicobiologia de la Universitat Pompeu Fabra, on imparteixo classes en diferents estudis. Com a investigadora, dirigeixo el Grup de Recerca en Neurobiologia del Comportament (GReNeC) del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut. Les principals línies d’investigació de l’equip inclouen l’estudi de les bases neurobiològiques dels trastorns afectius, l’addicció de drogues d’abús i l’estudi del dolor.

Dra. Mònica Ubalde

Professora

Titulació:

Doctora en Biomedicina (Epidemiologia i Salut Pública)(UPF)
Màster en Salut Laboral (UPF)
Llicenciada en Biologia (UAB)

Biografia:

Mònica Ubalde és investigadora en epidemiologia i salut pública. Actualment treballa en epidemiologia ambiental (planificació urbana, ambient i salut). Té experiència en epidemiologia laboral i ha estudiat com la multimorbilitat influeix en la incapacitat laboral i la trajectòria de vida laboral en la salut. Ha fet estades internacionals de recerca a la Universitat de Texas, el University Medical Center Groningen-UMCG i la Universitat d’Estocolm. Ha treballat com a professora de la UPF i la UPC en estudis de màster i ha dirigit 9 treballs de fi de màster i una tesi doctoral.